Tiden har då inte satt kniven i mig

Jag är inte benägen att hålla med vare sig DN Kulturs undersökande reportage om Bonniers kokboks förändring över 60 år, eller DN Söndags reportage om Tacos på riktigt. Speciellt inte med tanke på vad jag skrev häromdan angående Taco Dinner Kit. Mexikansk mat är för alltid förstörd på grund av fredagsmystexmex. Huvvaligen.

Och husmoderns död? Nähädå. Jag, och flera med mig, lever i allra högsta grad! Jag har inga ongar och ingen karl. Men nog är jag husmoderlig! "Och ingen kokar sylt förutom Monika Ahlberg". Pff...snicksnack! Och vad gäller hare, så jooodå, nog har jag en hare i frysen. Jag har dock inte flått den själv.

Jämförelsen av kokböcker påminner mig om ett tidigare blogginlägg om min gamla universitetsuppsats om instruktionsböcker till Electrolux Assistent. Och om uppsatsen om gamla Ikea-kataloger. Jaha ja. Jag är tydligen en civilisationskritiker. Enligt Sara Danius i alla fall.

Etiketter: , , , , , ,