
Oppositionens dåliga kampanjtajming fortsätter.
Jag har tidigare nämnt deras
ruggiga reklamfilm där de jämför sig med X2000 och liknar alliansen vid ett segt gammaldags tåg. Funkar ju sådär med tanke på hur dåligt rykte SJ i allmänhet och X2000 i synnerhet har. Idag på sidan 3 i DN har oppositionen
helsidesannons. Partiledarna traskar på perrongen, mot läsaren, bredvid något slags snabbtåg (dock ej X2000). Jag får genast en
jazzig reklamfilmstruddelutt i huvudet - de ser ju ut som
Dressmangubbarna! Kommunikationsstrategerna tänkte "vi vill förknippas med
billiga kostymer av dålig kvalité, skäggstubb och knappgaranti", eller? Och så var det det där med tajmingen. Hela framsidan på ekonomidelen skriker
Tågbiljetterna blir dyrare. Åh, så fel det blir.
Ja det är väl en bra kontrast, en sittande regering som vill stänga ner järnvägen och en opposition som vill investera.
SvaraRadera