I kylväskan på hatthyllan på X2000 någonstans i småländska skogarna

Jag tågåker. På hatthyllan ligger en kylväska med älg- och rådjurskött. Och plommon. Vi är på väg hem till Stockholm. Packa, packa upp, packa om, packa ner, packa om, packa upp, packa ner, packa ihop. Men nu, nu är det slut med flängandet, detta är sommarlovets sista dag.
Efter ett par timmar sömn natten mellan fredag och lördag åkte jag från Köpenhamn tidigt igår och hann med en förmiddagsfika med kusin Fanny i Lund. (Hon är den indirekt skyldiga till att jag började surdegsbaka och blogga.) Sen vidare hem till mina föräldrar. Fredagskvällen avslutades på vin- och tapasbaren Paté paté i den gamla leverpastejfabriken i Ködbyen och lördagskvällen inleddes med paté paté paté paté. Franska leverpatéer på Bo Bech-bröd. Inte illa! Men jag glömde fotografera. Däremot tog jag ett foto från balkongen. Vyn har ändrat sig rejält på ett par år...

Etiketter: , ,