Kandera mandel istället för att sitta still

Med en fot som bör befinna sig i högläge i princip konstant hittar jag varje tillfälle att fuska. Som att osten börjar ta slut och att vi behöver åka till Höganäs. Och när vi ändå är där och provar igenom hela sortimentet på Oldsbergs ost så kan vi ju passa på att åka till färgaffären och komplettera med mer stolfärg, till den nya saluhallen för att köpa nektariner, till bokhandeln för att kolla utbudet osv osv osv


Det blir inte alltid som man tänkt sig. Jag får hitta kreativa lösningar för att tvätta håret utan att behöva stå upp. På köpet får jag en bild av hur mitt liv kanske kommer att te sig om sisådär 50 år.

Hursomhelst så passade jag på att ta på mig ansvaret för efterrätten. Och här ska inte fuskas med kanderade mandlar från butiken. Här ska kanderas mandel i gryta. Sånt man kan göra i högsommarhettan. När man bara borde ligga still.

Etiketter: , , , ,