Bountydag med kolesteroltankar

Ännu en sån där dag som är kantad av kokospalmer, exotiska frukter, afternoon tea och läsa bok i skuggan av parasoll. Jag har helt enkelt inte så mycket att blogga om. Det är lite det som är meningen med Praia do Forte – man ska inte göra nånting.
Såg apor i träden på morgonpromenaden. Sen var det frukost. Idag hade den grillade osten ersatts av ljummen yoghurt och sagogrynsgröten av något slags korvkompott med sås. Det var oklart huruvida det var ätbart. Jag höll mig mest till frukt. Och skramlade ägg. Det är helt sjukt så mycket ägg jag fått i mig under den här semestern. Och kött! Och salt! Jag överväger att kolla mitt kolesterolvärde när jag kommer hem. Lyssnat på nerladdade Sommarprogram. Idag har jag betat av Martin Kellerman från 2007. Lasse Bergs prat om Afrika fick mig däremot att somna.
Ibland får man variera sig lite. Vad gäller sola fram- och baksida. Och vilken bikini man väljer för ändamålet. Den observante ser att jag igår hade en lite mer heltäckande bikini. Samt att mitt hår är saltvattenstökigt. Det är omöjligt att hålla reda på det. Jag gav upp i Rio.

Etiketter: , , , , , , , , , , ,