Aldrig blir man färdig

Golvbestyren upptar fortfarande en hel del tid. Ska de inte såpskuras efter syskonbarnens potträning i köket och hallen, så retar man sig på att det saknas golvlister i köket sen golvet lades om. Väl framme på Fredells där jag i fredags skulle möta upp Lena och Richard gjorde de mig uppmärksam på att jag att var den enda på byggvaruhuset iförd klänning och med rosa nagellack, rosa väska och rosa sneakers. Vilket förevigades av Lena...
Några timmar senare var listerna på plats. Vadå rut och rot? Jag betalade Lena och Richard med lunch, surdegsbröd och marmelad. De har dessutom en trerätters höstmiddag till godo.
Sen har det latexats, spacklats, slipats och spacklats igen. Nu ska listerna bara målas också. Bara och bara. Golvlisterna har genererat nya projekt. Som att det vore fint med en ny sockel under köksskåpen. Och att väggarna behöver målas om. Det finns nämligen en del skavanker på väggarna sen inflyttningsfesten. Jag är nu lite orolig över att projekt golvlister har lett till ommålning av väggar och att det i sin tur kommer att leda till att det nog vore fint att måla fönsterfoder och fönsterkarm. Och byta ut köksluckorna. Och bänkskivan. Och vasken. Och kranen. Och spisen. Och fläkten. När det är gjort kanske det är lika bra att lägga om golvet igen?

Etiketter: , , , , , ,