Den gamla och nya innebörden av sms-vaskning

Att man inte längre får spruta champagne på krogen är ingen nyhet. För att kompensera sprutandet sägs det att jetsettarna istället köper två flaskor och genast ber barpersonalen om att hälla ut den ena flaskan i vasken. Ifall folk, säkerligen inte "verklighetens folk", verkligen pysslar med sånt trams låter jag vara osagt, men gud så korkat om de verkligen skulle hälla ut prima bubblor istället för att dricka dem. Nu har sms-vaskning dykt upp. Kanske ett mer sofistikerat alternativ till att hälla ut champagnen i vasken. Skicka ett sms som kostar 200 kronor och få absolut ingenting för det. Hmpf. Att vaska sms hade faktiskt en innebörd långt tidigare. Det är en aktivitet jag ägnat mig åt flitigt. Jag har nämligen fria sms och en konstig telefon som gillar att skicka samma sms flera gånger, ibland upp emot 15 gånger. Se DET vill jag kalla sms-vaskning.

Etiketter: , , ,