När man inte längre behöver gå till kontoret

I tisdags slutade jag jobba på det där kontoret. Jag har därmed semester och efter tre dagar börjar jag vänja mig vid det. Jag kan inte hålla reda på veckodagarna eftersom varenda dag är som fredag. Det är bra. Sen i onsdags har jag ägnat mig åt följande aktiviteter, ej kronologiskt ordnade:
Haft traditionell examensgrillfest på innergården inklusive traditionell efterfest i grottan med krucifixet och påvekalendern.Varit på föllsedaskalas i förorten. Vikt levainbrödsdeg.
Kokat tre sorters marmelad (aprikos/vanilj/pistage, rabarber/jordgubb, körsbär/mandel).
Rundrivit rågsurdegsbröd med frukt och nötterÄtit frukost med DN och SvD på Brunkebergs.
Bakat muffins med jordgubbar och franskt pärlsocker i snygga formar.

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,