Otippad mat i kylen hos en syltis

Det är vårstädning i bostadsrättsföreningen. Som styrelseledamot fick jag sistaminutenhedersuppdraget att inhandla korv och bröd till grillningen. Jag stod alldeles desorienterad på Ica och valde bland obehagligt svampiga korvbröd och korvar som knappt är värda att kallas för korv.

När jag stod där bland köttet och läste innehållsförteckningar och inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till (jag skulle hursomhelst slippa äta den där korven) var det en man som viftade med ett recept och frågade "hörru, känner du till skillnaden mellan rökt sidfläsk och stekfläsk?". Ica hade inte rökt sidfläsk. Jag frågade vad han skulle laga för nåt (lasagne)och rekommenderade mannen att köpa tärnat bacon. "Varu kan mycke om kött, tjejen! Tack skaruha!"

Etiketter: , , ,