"Tack för maten Anna. Den var...förhållandevis god."

Jag brukar hävda att falukorv inte kommer över min tröskel. Det är en tvivelaktig produkt helt enkelt. Men nu råkar det vara så att det börjar bli trångt i frysen, och vad fanns där om inte falukorv?! Det är emot mina principer att slänga mat. Hur omöjligt kan det vara att piffa till falukorv, tänkte jag. Inte alls omöjligt. Voilà, falukorv deluxe.

Under måltiden konstaterade vi att potatismoset (det stod tyvärr inte på påsen (påsen med potatis så klart, pulvermos är liksom falukorv en tvivelaktig produkt) vilken sort det var, men kanske Bintje?) var jättegott. Och mozzarellan! Och tomatsåsen gjord på små körsbärstomater och färsk timjan! Men ändå, det hade ju varit väldigt mycket godare om man sluppit falukorven. Varför varför VARFÖR envisas människor med att köpa falukorv?!

Nu måste jag vila. Har drabbats av akut potatismoskoma. Liknande tillstånd har jag förmodligen inte befunnit mig i sen i julas efter ris à la maltan.

Etiketter: , , , , , , ,